Begäran om registerutdrag
Den här tjänsten kräver inloggningI den här e-tjänsten kan du lämna en begäran om registerutdrag
Enligt dataskyddsförordningen, GDPR, har du rätt att veta vilka personuppgifter om dig som behandlas av olika nämnder inom Flens kommun. För att ta del av informationen kan du begära ett så kallat registerutdrag.
Tänk på att begäran om registerutdrag inte är samma som begäran om allmän handling. Du får inte tillgång till allmänna handlingar via en begäran om registerutdrag. Kontakta oss gärna om du har frågor eller funderingar om vilken begäran som gäller i ditt fall.
Att begära ett registerutdrag kostar ingenting.
Flens kommun har inget enhetligt register, så tänk på att flera personer kan behöva söka efter dina personuppgifter i kommunens olika register för att sammanställa ett registerutdrag.
Vill du begära ett registerutdrag för ett barn som du är vårdnadshavare för eller om du företräder en person (exempelvis som god man, förvaltare eller förmyndare) behöver du ladda ner blanketten, skriva ut den och lämna in den i kontaktcenter, samt visa en giltig legitimation.
Handläggningstid
Begäran om registerutdrag besvaras inom en månad. Denna period får vid behov förlängas med ytterligare två månader om din begäran är särskilt omfattande. Om de begärda uppgifterna av någon anledning inte kan lämnas ut kommer du att få besked om det.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Ändamålet med behandlingen
När du använder denna e-tjänst lämnar du dina personuppgifter enligt ovan. Dina personuppgifter kommer att behandlas i syftet att hantera ditt ärende och i vissa fall fatta beslut i ditt ärende.
Överföring till tredje land
Dina personupgifter kommer inte att överföras till ett så kallat tredjeland (land utanför EU/EES.
Rättslig grund för behandlingen
Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- Så länge det behövs för hantering av ärendet
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter på flen.se
Övriga upplysningar
Dataskyddsombud
0157 - 43 00 00
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndighetenen. Besök Integritetsskyddsmyndighetenens hemsida (https://www.imy.se/privatperson/dataskydd/dina-rattigheter/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
demokratiservice@flen.se
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Ange tidsperiod
- Ange verksamhet du vill ha utdrag ifrån
- Övriga upplysningar
- Förhandsgranska
- Skicka in