Begäran om registerutdrag

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

I den här e-tjänsten kan du lämna en begäran om registerutdrag

Enligt dataskyddsförordningen, GDPR, har du rätt att veta vilka personuppgifter om dig som behandlas av olika nämnder inom Flens kommun. För att ta del av informationen kan du begära ett så kallat registerutdrag.

Tänk på att begäran om registerutdrag inte är samma som begäran om allmän handling. Du får inte tillgång till allmänna handlingar via en begäran om registerutdrag. Kontakta oss gärna om du har frågor eller funderingar om vilken begäran som gäller i ditt fall. 

Att begära ett registerutdrag kostar ingenting.

Flens kommun har inget enhetligt register, så tänk på att flera personer kan behöva söka efter dina personuppgifter i kommunens olika register för att sammanställa ett registerutdrag. 

Vill du begära ett registerutdrag för ett barn som du är vårdnadshavare för eller om du företräder en person (exempelvis som god man, förvaltare eller förmyndare) behöver du ladda ner blanketten, skriva ut den och lämna in den i kontaktcenter, samt visa en giltig legitimation. 

Handläggningstid

Begäran om registerutdrag besvaras inom en månad. Denna period får vid behov förlängas med ytterligare två månader om din begäran är särskilt omfattande. Om de begärda uppgifterna av någon anledning inte kan lämnas ut kommer du att få besked om det. 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa